آموزش ساخت پیج بیزینس اینستاگرام

دسته بندی مطالب و آموزش‌های تبلیغات در اینستاگرام

از سال ۲۰۱۸، اینستاگرام به مجموعه امکاناتش امکان داشتن اکانت بیزینسی را اضافه کرده است. داشتن اکانت بیزینسی در اینستاگرام می‌تواند بر روی رشد و افزایش فروش کسب‌وکارها تأثیرگذار باشد، زیرا این امکان به صاحبان پیج اجازه می‌دهد تا آمار و داده‌هایی را دریافت کنند که به شناخت بهتر از فالوورها و بازدیدکنندگان پیج منجر می‌شود.

در صورتی که حساب اینستاگرام شما هنوز به حساب عادی محدود شده است و قصد استفاده تجاری از این اپلیکیشن را دارید، نگران نباشید. شما به سادگی و به صورت رایگان می‌توانید حساب عادی خود را به حساب بیزینسی تبدیل کنید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید تا حساب اینستاگرامتان را برای بیزینس بهبود دهید، با ما در این مقاله همراه شوید.

ویدئوی آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

پیج بیزینس اینستاگرام چیست؟

پیج بیزینس اینستاگرام یک نوع حساب اینستاگرام است که برای کسب و کارها و تجارت‌ها ایجاد می‌شود. این نوع پیج به صاحبان کسب و کار امکانات اضافی ارائه می‌دهد که در پیج شخصی موجود نیست. به کمک پیج بیزینس، شما می‌توانید آمار مربوط به فعالیت‌های پست‌ها و جلب توجه مخاطبان خود را ببینید. همچنین این امکان به شما داده می‌شود که با مخاطبان خود در ارتباط باشید و از ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از حضور آنلاین خود بگیرید.

 

 حتما بخوانید : آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام

 

نحوه‌ی ایجاد پیج بیزینس اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

برای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن، مراحل زیر را دنبال کنید:

.1 از طریق تلفن همراه خود وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

2. اگر حساب کاربری خود را ایجاد نکرده‌اید، حساب کاربری بسازید. در غیر اینصورت با حساب کاربری خود وارد شوید.

3. در صفحه اصلی اپلیکیشن، به پروفایل خود بروید و روی دکمه تنظیمات (Settings)  کلیک کنید.

بر روی تنظیمات کلیک کنید.

.4 در قسمت تنظیمات، گزینه "حساب" (Account) را انتخاب کرده و سپس گزینه "تغییر به حساب بیزینسی" (Switch to Business Account) را انتخاب کنید.

 .5از بین گزینه‌های موجود، نوع بیزینس خود را انتخاب کنید. در این گزینه‌ها دسته‌بندی‌های مختلفی مانند "مغازه کوچک" یا "شرکت" موجود است، همچنین در این قسمت باید مشخص کنید که تمایل دارید حوزه‌ی فعالیت شما برای دیگران نمایش داده شود یا خیر.

  .6برای ساخت پیج بیزینس اینستاگرام گزینه "Business" را انتخاب کنید.

 .7اطلاعات بیشتری در مورد بیزینس خود، از جمله نام بیزینس، نشانی و شماره تماس را وارد کنید. همچنین در صورت عدم تمایل می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Don’t use my contact info  از این مرحله عبور کنید.

 .8 در مرحله‌ی بعد اینستاگرام از شما می‌خواهد در صورت تمایل به اکانت فیسبوک خود متصل شوید، می‌توانید آن را قبول کنید یا از این مرحله عبور کنید.

 .9اطلاعات وارد شده را چک کنید و در صورت صحت، تغییر به حساب بیزینسی را تایید کنید.

حالا شما یک پیج بیزینسی در اینستاگرام دارید و می‌توانید از امکانات مرتبط با تجارت و تبلیغات در اینستاگرام بهره‌مند شوید.

طریقه‌ی ساخت پیج بیزینس اینستاگرام از طریق وب

1.    ورود به حساب کاربری:

به وبسایت اینستاگرام به آدرس www.instagram.com مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاربری خود شوید.

2.    ورود به بخش تنظیمات:

پس از ورود به حساب کاربری، در سمت راست صفحه، به پروفایل خود بروید و روی دکمه "ویرایش پروفایل" (Edit Profile)  کلیک کنید.

در قسمت "اطلاعات شخصی"، به پایین صفحه بروید و در بخش "نوع حساب" (Account Type)، گزینه "حساب بیزینسی" (Switch to Professional Account) را انتخاب کنید.

در این‌جا بقیه مراحل مانند روش قبلی انجام می‌گیرد.

مزایای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام، می‌توانید تبلیغات در این شبکه اجتماعی را شروع کرده و فعالیت‌های فروش و بازاریابی در این پلتفرم را به شکل جدی‌تری دنبال کنید. همچنین تجاری کردن پیج اینستاگرام مزیت‌های دیگری هم دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. دسترسی به آمار و اطلاعات:

امکان دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق در مورد عملکرد پست‌ها، جلب توجه مخاطبان، و نحوه تعامل آن‌ها با محتوا. این اطلاعات می‌توانند به بهبود استراتژی تبلیغاتی شما کمک کنند.

2 . دسترسی به ابزارهای تبلیغات:

امکان استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اختصاصی برای ترویج محصولات یا خدمات. با این ابزارها می‌توانید تبلیغات هدفمندتری را هدایت کرده و به گروه‌های مشخصی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

3. کانال ارتباطی با مشتریان:

امکان فعال شدن یک گزینه در قسمت پیام‌ها (Direct Messages) برای ارتباط مستقیم با مخاطبان و مشتریان. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که به سوالات، نظرات و نیازهای مشتریان سریعاً پاسخ دهید.

.4 دسترسی به ابزارهای اینستاگرام:

بهره‌مندی از ابزارهای اینستاگرام مانند IGTV برای اشتراک گذاری ویدئوهای طولانی‌تر، استوری‌های باز اندازه و گزینه‌های دیگر که تنوع و جذابیت محتوای شما را افزایش می‌دهند.

 

 حتما بخوانید: آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

 

 .5شناسایی بازار:

شناسایی بهتر بازار هدف و مخاطبان مورد نظر و افزایش شناخت در بین مشتریان و رقبا.

 .6 تبلیغات هدفمند:

امکان استفاده از تبلیغات هدفمند بر اساس ویژگی‌ها و علایق کاربران اینستاگرام.

با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام، کسب و کار شما می‌تواند به صورت فعالتر و هوشمندانه‌تر در فضای آنلاین حضور داشته باشد و به بهبود روابط با مشتریان و افزایش فروش کمک کند.

طریقه‌ی خارج کردن پیج از حالت بیزینسی

اگر بعد از مدتی، می‌خواهید پیج را از حالت بیزینسی خارج کنید و مجددا اکانت عادی داشته باشید، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات شوید. در این‌ قسمت گزینه‌ی  Accountرا انتخاب کنید. در قسمت پایین صفحه، دو گزینه‌ی آبی رنگ وجود دارد. گزینه اول، Switch account type می‌باشد که با انتخاب آن، می‌توانید صفحه‌ی بیزینسی را به صفحه‌ی شخصی تبدیل کنید.

تمام مراحل در ویدیوی زیر قابل مشاهده است.

اگر قصد دارید تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را در نسخه‌ی وب انجام دهید، در صفحه‌ی اصلی روی تصویر پروفایل کلیک کنید. با این کار، به تنظیمات دسترسی پیدا می‌کنید. در قسمت تنظیمات گزینه‌ی آبی رنگ برای تغییر وضعیت صفحه است. روی گزینه‌ی Switch to personal account کلیک کنید تا صفحه‌ی اینستاگرام به حالت عادی تبدیل شود.

سوالات متداول:

در صورتی که پیج خود را از حالت بیزینس به حالت عادی برگردانیم، اطلاعات از جمله پست‌ها و دایرکت‌ها از بین می‌روند؟

ü    خیر، تغییر حالت اکانت از بیزینس به عادی یا برعکس، منجر به از بین رفتن هیچگونه اطلاعاتی نمی‌شود. در حالت بیزینسی اطلاعات بیشتری از شما نشان داده می‌شود و همچنین دسترسی به قابلیت‌های بیشتری خواهید داشت.

می‌توان به صورت مستقیم اکانت بیزینسی را فعال کرد و اول آن را به صورت عادی و سپس بیزینسی تبدیل نکنیم؟

ü    برای فعال کردن حالت بیزینسی و تبدیل اکانت خود به تجاری در اینستاگرام، هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. می‌توانید این کار را ضمن ساخت اکانت به صورت مستقیم انجام دهید و نیازی به مقدمه‌چینی خاصی نیست.

امکان تبدیل اکانت بیزینس به امکان پرایوت وجود دارد؟

ü    خیر، اکانت‌های بیزینسی قابلیت تبدیل به اکانت خصوصی یا پرایوت ندارد، اگر می‌خواهید اکانت خود را به حالت خصوصی در آورید، باید ابتدا آن را به حالت عادی برگردانید.

با پیج بیزینس اینستاگرام حرفه‌ای تر ظاهر شوید!!

اگر شما یک کسب‌وکار آنلاین دارید، برای شروع فروش در اینستاگرام و اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، نیاز به حساب تجاری در این اپلیکیشن دارید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات ضروری برای تبدیل حساب اینستاگرام به یک حساب تجاری را توضیح دهیم. اگر سوالی درباره هر یک از مراحل دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات از ما بپرسید.

دید گاه خود را بنویسید