5 روش تبلیغاتی مؤثر برای فروش بیشتر

دسته بندی مطالب کاربردی

یکی از بهترین راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید مخاطب را جذب کنید، تبلیغات است. تبلیغات در دنیای بازاریابی به‌قدری اهمیت دارد که شرکت‌ها و صاحبان مشاغل زمان زیادی را صرف می‌کنند و بودجه جداگانه‌ای برای آن در نظر می‌گیرند. اما توجه کنید که روش‌های تبلیغاتی برای فروش متفاوت است، که هر فردی باید در فعالیت‌های بازاریابی خود آن‌ها را در نظر بگیرد.

اگر می‌خواهید درباره روش‌های تبلیغاتی جدید و البته موثر و انواع آن بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعریف تبلیغات چیست؟

قبل از آنکه به معرفی انواع روش‌های تبلیغات و راه‌های تبلیغاتی جدید بپردازیم، بهتر است کمی در رابطه با مفهوم تبلیغات صحبت کنیم.

تبلیغات (Advertising) یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی است و معمولاً باهدف تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان به‌منظور افزایش فروش خدمات یا محصولات انجام می‌شود. در واقع تبلیغات روشی مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف است. تبلیغات خوب به تبلیغاتی گفته می‌شود که مؤثر و به‌یادماندنی باشند.

به‌طورکلی، برخی از ویژگی‌های تبلیغات خوب عبارت‌اند از:

ü    تبلیغات باید مزایای استفاده از محصولات و خدمات شما را به‌خوبی شرح دهند.

ü    تبلیغات باید مخاطبان هدف، مخاطبان جدید و مشتریان احتمالی را هدف‌گذاری کنند و باعث افزایش سود کسب‌وکار شوند.

ü    از دیگر مشخصات یک تبلیغ خوب، ترغیب مشتریان به سؤال پرسیدن دربارهٔ کسب‌وکار و ارائه راه‌های تماس برای برقراری ارتباط با آنهاست.

ارسال انبوه پیامک

انواع روش‌های تبلیغاتی مؤثر

اکنون به معرفی انواع روش‌های تبلیغاتی مؤثر و چگونگی انجام آنها می‌پردازیم:


1- تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات که می‌توانید به‌وسیله آن به معرفی کالا یا خدمات خود بپردازید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی امروزه به یک کانال ارتباطی مهم تبدیل شده است و اکثر کسب‌وکارها یک پیج جداگانه در اینستاگرام یا فیس‌بوک و یک کانال خاصی در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دارد تا بتواند از طریق آن‌ها با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

یکی از دلایل اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات انست که افراد بسیار زیادی در این شبکه‌ها حضور دارند و شما می‌توانید از علایق، سن و نیازهایشان آگاه شوید.

در این شبکه‌ها می‌توانید انواع تبلیغات متنی و تصویری را با هم ارائه دهید. جنبه جذاب تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط و گفتگوی مستقیم با مردم و مشتریان است. مخاطبان شما می‌توانند درباره محصولی که تبلیغ کرده‌اید نظر بدهند و تجربه استفاده خودشان از آن محصول را بیان کنند. این ارتباط مستقیم راه را برای تبلیغات مؤثری هموار می‌کند که با هزینه اندک باعث رشد قابل‌توجهی در کسب‌وکار شما می‌شود. پس فعالیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید.

2- بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی یک روش عالی برای معرفی غیرمستقیم محصولات به مشتریان است، این یکی از راه‌های تبلیغاتی است که با کمک آن می‌توانید ارتباط متنی خوبی با مخاطب برقرار کنید. زمانی که مخاطب، تبلیغات شما را از طریق اطلاعات در قالب یک پیام دریافت می‌کند برند شما را به‌خوبی به‌خاطر می‌سپارد و به‌احتمال زیاد از محصول یا خدمات شما استفاده خواهد کرد. این روش اگر به‌درستی استفاده شود شما را در رقابت تبلیغاتی پیروز می‌کند.

3– ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است، در این روش تبلیغاتی شما یک پیام تبلیغاتی را برای تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها ارسال می‌کنید هدف از این کار علاوه بر ارسال یک پیام تبلیغاتی، برقراری ارتباط با مخاطب است.

4– اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر تأثیر قابل‌توجهی در تبلیغ محصولات داشته است، این روش یکی از روش‌های تبلیغات مؤثر در دنیای بازاریابی است. با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید محصول یا خدمات خود را از طریق یک فرد تأثیرگذار در جامعه تبلیغ کنید.

ازآنجایی‌که اینفلوئنسرها افرادی تأثیرگذار و معروفی در جامعه هستند و عده بسیار زیادی آن‌ها را می‌شناسند، محصول و خدمات شما را به افراد زیادی معرفی می‌کنند. هنگامی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود، باعث جلب‌اعتماد مخاطب شده و در نهایت اقدام به خرید محصول شما می‌کند. پس در روند تبلیغاتی خود اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی بگیرید تا به نتیجه مطلوب برسید.

5– استفاده از ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی

ساخت ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی کسب‌وکار شما بسیار مفید است، شاید برایتان جالب باشد که تعداد کاربرانی که به جست‌وجوی ویدئو در یوتیوب می‌پردازند بسیار بیشتر از تعداد کاربرانی است که از امکانات گوگل به‌منظور آگاه شدن از خدمات کسب‌وکارها استفاده می‌کنند.

تهیه ویدئوهای مرتبط با محصول و خدماتتان و انتشار آن در کانال‌های ارتباطی تصویری مانند یوتیوب و اینستاگرام یک روش تبلیغاتی مؤثر است.

معرفی محصولاتتان با استفاده از جلوه‌های بصری مانند فیلم و عکس برای مخاطبانی که شاید تمایلی به خواندن متن نداشته باشند بسیار جذاب است.

چند نکته مهم برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات

1- مخاطبان خود را به طور کامل بشناسید.

اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارتان و خصوصاً انجام تبلیغات برای آن، این است که شناخت نسبتاً خوبی از مخاطبان خودتان داشته باشید در این صورت می‌توانید برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی خودتان را بر اساس سن، علائق و دیگر ویژگی‌های مربوطه انجام دهید.

۲- از رسانه‌های مختلف استفاده کنید.

استفاده از رسانه‌های مختلف باعث می‌شود از طریق گوناگونی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید همچنین این کار طیف وسیعی از مخاطبان را برای شما به وجود می‌آورد و باعث معرفی تبلیغات شده به افراد بیشتری می‌شود، پس هیچ‌وقت خودتان را محدود به استفاده از یک رسانه نکنید.

3- تبلیغات را در زمان و مکان مناسب انجام دهید.

گاهی اوقات یک تبلیغ با رعایت همه نکات انجام‌گرفته است، اما عدم توجه به زمان و مکان استفاده از آن باعث می‌شود آن‌طور که شایسته است دیده نشود.

بنابراین، ابتدا بررسی کنید که مخاطبان شما به کدام برنامه‌ها رادیویی و تلویزیونی، نشریات و مجلات علاقه‌مند هستند، و سپس به زمان‌هایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند توجه کنید.

استفاده از روش‌های تبلیغاتی مؤثر که در این مطلب آن‌ها را بیان کردیم، راهی برای رشد کسب‌وکار شما هستند. زمانی که یک محصول به‌درستی و باکیفیت بالا تولید می‌شود، با استفاده از تبلیغات اصولی در کوتاه‌ترین زمان به شهرت می‌رسد، ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطب با استفاده از یک تبلیغ درست صورت می‌گیرد؛ بنابراین توجه به راه‌های تبلیغاتی و انتخاب بهترین آن‌ها را جدی بگیرید و بخش مهمی از فعالیتتان را متوجه آن کنید.

بانک اطلاعات مشاغل

 

 

 

 

دید گاه خود را بنویسید